Copywriten in tijden van oorlog

  • 19 januari 2012
bullet_adf
  • Vergeet tekst.
    • Zoek beeld: foto, tekening, infographic… nog beter: film!
    • Als tekst moet, dan kort, en dan nog korter.
    • Skip intro. Cut the crap. Wees relevant.
  • Iedereen zendt, niemand luistert. Dus
    • Stop met zenden, of…
    • “outzend” them. Denk boek, magazine, docu, app, expo, festival, opera voor mijn part. Beter: product of dienst.
  • Het is 2012.
    • Doe aan “framing”. Ken je Kuitenbrouwer. Caviapolitie. Burenkorting. Casinopensioen. Linkse hobbies. Earned media.
    • Schrap alle bijvoeglijke naamwoorden. Staat er dan nog wat?
    • WTF? Fest. #dikkefail @ 2.0 _underscore ?
  • Hou op met commanderen.
    • Ga nu naar de Winkel. Doe mee. Kijk nu op dinges.nl. Klik hier. Vraag nu de folder aan. Ik ben je hond niet.
    • Doe eens aardig. Je wilt toch geld van me.
  • Geen zinnen maar bullets.
    • Lezen = scannen. Op scherm, telefoon, tablet. In trein, auto,  op de fiets, voor tv, mailend, pratend, etend.
    • Iedereen weet: het is allemaal marketing.
    • Pak de mitrailleur. Schrijven doe je maar aan je moeder.
  • Vergeet tekst. Doe iets.
    Bedenk een idee.

Hier ook als pdf.